Praca influencera. Praca z influencerem. Na co warto uważać przy podpisywaniu umowy?

Czy potrzebujemy nowych praw chroniących „neuroprywatność”?

W zeszłym tygodniu (17 kwietnia 2024 r.), Kolorado uznało fale mózgowe konsumentów (“dane neuronalne”) za „wrażliwe dane osobowe” podlegające ustawie o prywatności Kolorado (CPA). Nie od dziś wiadomo, że mamy możliwość zbadania ludzkich fal mózgowych i powzięcia na podstawie tych badań informacji o obiekcie je emitującym. Neuroprywatność lub „prywatność mózgu” to pojęcie, które odnosi się... View Article

Ochrona wizerunku w dobie AI – o czym warto pamiętać?

🎭 Sztuczne zmartwychwstanie George’a Carlina Zaczęło się jak żart. Podcast „Dudesy”, prowadzony przez Willa Sasso (znanego z MADtv) i Chada Kultgena, ogłosił, że stworzyli — z pomocą AI — nowy stand-up George’a Carlina. Tak, tego George’a Carlina, który zmarł w 2008 roku, ale wcześniej zdążył sprawić, iż jego straszliwe, błyskotliwe monologi na zawsze zapisały się... View Article

Umowa z agencją digitalową:

kompendium wiedzy dla przedsiębiorcy  Współpraca z agencją marketingową może być dla marki szansą na trwałe zaistnienie w świadomości klientów. Polscy przedsiębiorcy dobrze o tym wiedzą. Wydatki marketingowe w MŚP wciąż rosną, koncentrując się wyraźnie na marketingu internetowym. Z drugiej strony, coraz częściej słyszymy o źle zaprojektowanych lub nieumiejętnie realizowanych kampaniach reklamowych które generują straty i... View Article

Kto tworzy materiały Twojej kampani? Co każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć o AI i prawie autorskim

Czy Twoja kampania reklamowa może zostać legalnie skopiowana przez konkurencję? Brzmi jak science fiction, ale w świetle amerykańskiego prawa autorskiego – to jak najbardziej realny scenariusz. Wystarczy, że Twój film, grafika lub slogan powstały w całości przy użyciu narzędzi opartych na sztucznej inteligencji. Jeśli zabraknie w nim twórczego wkładu człowieka, może się okazać, że nikt... View Article

Jak się nie wywrócić na mowie z marką? – co każdy influencer powinien wiedzieć przed zawarciem umowy.

W świecie współprac reklamowych nie brakuje pokus. Dobre stawki, znane marki, szybka publikacja — wszystko wygląda pięknie… dopóki coś pójdzie nie tak. A wtedy zaczyna się robić mniej przyjemnie. Kontrahent pokazuje na postanowienia podpisanej umowy, której przecież nikt dokładnie nie czyta. Przecież liczy się tylko kwota wynagrodzenia i ilość postów. Nic bardziej mylnego! Umowa powinna... View Article